W dniach 11-16.03.2019 roku w naszej szkole odbył się Tydzień Kultury Języka Polskiego. W jego programie przewidziane zostały atrakcyjne konkurencje, których głównym celem było zachęcenie uczestników do pogłębiania wiedzy o języku polskim oraz kulturze i tradycji literackiej naszego kraju.
W pierwszych zmaganiach zadaniem uczniów klas IV-VIII było wykazanie się znajomością reguł ortograficznych i umiejętnością poprawnego zastosowania ich w praktyce
W dyktandzie „bieganym”, przygotowanym przez p. Agnieszkę Wilk, najlepiej poradzili sobie następujący uczniowie: I miejsce - Wiktoria Siedlarz z klasy VII, II miejsce - Patrycja Dylla z kl. IV i III miejsce - Julia Zapała z kl. VIII.
Następnie uczniowie klas: IV-VIII rywalizowali ze sobą w Konkursie Recytatorskim zainicjowanym prze p. Anitę Sawadro. Wzorową dykcją, niezwykłą ekspresją oraz malowaniem słowem jury zachwyciły kolejno: I miejsce- Natalia Stefanowska z kl. V, II miejsce -Laura Fąfara - kl. IV, III miejsce - Martyna Szafarczyk z klasy V
Na półmetku konkursowych zmagań w ramach Tygodnia Kultury Języka Polskiego uczniowie klas IV-VIII konkurowali ze sobą w Konkursie Krasomówczym prowadzonym przez p. Małgorzatę Masłowską. Najlepszymi mówcami okazali się kolejno, następujący uczniowie: Bartosz Ślusarczyk- klasa VI, Konrad Sobczyński- klasa VII, Mikołaj Zapała- klasa VI.
Kolejne zmagania konkursowe upłynęły w niezwykle miłej atmosferze, gdyż uczniowie klas IV-VIII rywalizowali między sobą w Konkursie Małych Form Teatralnych. Tym razem to publiczność zdecydowała o tym, które przedstawienie podobało się najbardziej. Zdecydowaną przewagą liczby głosów zwyciężyła klasa VII.
Tydzień Kultury Języka Polskiego okazał się wielkim świętem, nie tylko samego języka polskiego, ale przede wszystkim świętem kultury i tradycji naszego pięknego kraju.
Zadaniem przeprowadzonych w tym tygodniu konkursów było przede wszystkim zachęcanie dzieci do obcowania ze słowem zarówno mówionym, jak i pisanym, a także z tradycjami literackimi na co dzień. Wspólna zabawa słowem z pewnością uatrakcyjniła, jakże żmudny, proces uczenia się języka polskiego.