

| 
 Cele projektu  | 
 Działania  | 
 Sposób realizacji działań  | 
| 
 Zapewnienie uczniom możliwości aktywnego zdobywania wiedzy poprzez uruchomienie działalności kół przedmiotowych  | 
 Utworzenie kół przedmiotowych : humanistycznego, matematycznego, przyrodniczego.  | 
 - przygotowanie przez nauczycieli autorskich programów zajęć, - nabór uczestników kół przedmiotowych - prowadzenie zajęć w wymiarze 2 godz./tyg. - zakup biblioteczki podręcznej  | 
| 
 Podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli w zakresie metod aktywizujących i twórczego podejścia do pracy.  | 
 - udział nauczycieli w szkoleniach: * Konstruowanie programów edukacyjnych (własnych) i innowacji pedagogicznych * Tworzenie prezentacji multimedialnych do wykorzystania w dydaktyce  | 
|
| 
 Zapewnienie równych szans edukacyjnych uczniom wykazującym trudności w nauce przez otwarcie gabinetu terapeutycznego. 
  | 
 Organizacja gabinetu terapeutycznego wyrównującego szanse edukacyjne dzieci z zaburzeniami. 
  | 
 - wygospodarowanie pomieszczenia z przeznaczeniem na gabinet, wyposażenie go w podstawowy sprzęt i pomoce dydaktyczne, - przygotowanie przez nauczycieli autorskich programów zajęć, - kwalifikacja uczniów do zajęć, - prowadzenie zajęć w wymiarze 2godz./tyg.: kaligraficzne, logopedyczne, terapeutyczne w kl. I, II i III  | 
| 
 Podniesienie kwalifikacji nauczycieli w zakresie pracy z uczniemo specyficznych potrzebach edukacyjnych.  | 
 - udział 3 nauczycieli w szkoleniu: * Niekonwencjonalne środki dydaktyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (kurs doskonalący), 
  | 
|
| 
 Podniesienie jakości pracy kół zainteresowań poprzez wzbogacenie ich bazy techniczne ji merytorycznej . 
  | 
 Uruchomienie działalności kół zainteresowań: teatralnego, fotograficznego, plastycznego, muzycznego, tanecznego  | 
 - przygotowanie przez nauczycieli autorskich programów zajęć, - nabór uczestników kół zainteresowań - prowadzenie zajęć w wymiarze 2 godz./tyg. - zakup biblioteczki podręcznej  | 
| 
 Wzbogacenie bazy technicznej dla Szkolnej Kuźni Talentów.  | 
 - wykonanie kurtyn teatralnych, - zakup materiałów dla koła fotograficznego(drukarka foto z akcesoriami, papiery, folie laminacyjne) - zakup biblioteczki podręcznej dla opiekunów kół zainteresowań  | 
|
| 
 Udział nauczycieliw cyklu szkoleń i warsztatów wzbogacających ich umiejętności animatorskie.  | 
 - dla uatrakcyjniania zajęć pozalekcyjnych oraz nabycia umiejętności kreatywnej pracy zespołu nauczyciele wzięli udział w następujących szkoleniach: * Nie zgubić talentu – praca z uczniem zdolnym (kurs doskonalący), * Animator zespołów teatralnych cz. I, cz. II (kurs doskonalący), * Twórz i baw się razem z nami – warsztaty plastyczne (kurs doskonalący),  | 
|
| 
 Zapewnienie wszystkim uczniom bezpośredniego uczestnictwa w kulturze w ramach wyjazdu do kina, teatru, muzeum oraz udziału w wycieczkach po Ziemi Świętokrzyskiej celem poznania regionu w którym żyją.  | 
 Szlakiem Gór Świętokrzyskich. Zorganizowanie dwóch wycieczek przyrodniczej, historycznej) dla każdej klasy  | 
|
| 
 Rozszerzenie działalności biblioteki szkolnej dla potrzeb środowiska  | 
 Wzbogacenie oferty biblioteki szkolnej – utworzenie czytelni szkolno-środowiskowej 
  | 
 - wygospodarowanie pomieszczenia z przeznaczeniem na czytelnię, - zakup programów multimedialnych - wykorzystywanie istniejących zbiorów przez gimnazjalistów i młodzież ze szkół średnich z terenu naszej miejscowości, - udostępnienie czytelni dla społeczności lokalnej 2 godz./ tyg.  | 
| 
 Rozbudowa więzi ze środowiskiem lokalnym  | 
 Powołanie Sobotnich Szkółek Rodzinnych (Komputerowej, Tenisa Stołowego  | 
 - prowadzenie zajęć w wymiarze 2 godz. / tyg.z wykorzystaniem istniejącego zaplecza technicznego szkoły ( 10 komputerów, 5 stołów tenisowych)  | 
| 
 Powołanie Klub Przyjaciół Szkoły. Liczy on 10 osób. Skupia rodziców, dziadków, nauczycieli, lokalnych przedsiębiorców, przedstawicieli władzy, byłych absolwentów, osoby, które bezinteresownie będą pomagać, wspierać i inspirować działania szkoły. Spotkania 1 raz w miesiącu.  | 
||
                    
        
    
    
    
    
    