Tytuł projektu: "Nauka poprzez doświadczanie i eksperymentowanie"
Projekt realizowany w ramach: | 1) Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia |
2) Działanie 08.02 Podnoszenie jakości kształcenia podstawowego |
Okres realizacji: 1 kwietnia 2024 r. - 31 lipca 2025 r.
Wartość projektu: 351 182,50 zł.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 316 046,00 zł.
Zadania i działania realizowane w ramach projektu:
1. Filmowe piątki - warsztaty rozwijające kompetencje rozumienia i tworzenia informacji
- Bajkowy Klub Filmowy (ucz. kl. I-III)
- Dyskusyjny Klub Filmowy (ucz. kl. IV-VIII)
- Wyjazdy do kina (ucz. kl. I-VIII)
2. Młodzi ekolodzy - warsztaty rozwijające kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych
- Przyjaciele przyrody (ucz. kl. I-IVI
- Na ratunek Ziemi (ucz. kl. V-VI)
- Laboratorium biologiczno-chemiczne (ucz. kl. VII-VIII)
- Wyjazdowe warsztaty przyrodnicze (ucz. kl. I-VIII)
3. Matematyka innego wymiaru – warsztaty rozwijające kompetencje matematyczne
- Gram i liczę (ucz. kl. I-V)
4. Poliglota – warsztaty rozwijające kompetencje językowe
- Warsztaty dwujęzyczne (ucz. kl. I-VI)
5. Warsztatowe obozy naukowe
- Jura Park w Bałtowie – obóz dwudniowy (ucz. kl. I-III)
- Orientarium i Zoo w Łodzi – obóz dwudniowy (ucz. kl. I-III)
- Góry Stołowe, Kopalnia złota w Złotym Stoku – obóz czterodniowy (ucz. kl. IV-VIII)
- Chorzów: Planetarium Śląskie, Park Nauki, Śląskie ZOO oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu - obóz czterodniowy (ucz. kl. IV-VIII)
6. Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej
- Warsztaty szkoleniowe
Projekt skierowany jest do:
1) Uczniów - 76 (37K,39M) w tym w z dysfunkcjami rozwojowymi/edukacyjnymi
2) Nauczycieli - 11 (8K,3M)
3) Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Chełmcach
Cele projektu:
1.Wzmacnianie u uczniów pewności siebie, umiejętności prezentacji swoich osiągnięć oraz współdziałania w grupie.
2.Pomoc dziecku w podejmowaniu decyzji i radzeniu sobie z ewentualnymi błędami.
3.Organizacja zajęć adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów, przekazywanie wiedzy multisensorycznie, korzystając z jak największej ilości kanałów poznawczych (wzrok, słuch, węch, dotyk, smak).
4.Stosowanie metod, które angażują nie tylko ciało i umysł, ale i przy okazji wzmacniają wolę i uczą zarządzania emocjami, np. doświadczenia, eksperymenty naturalne, obserwacje natury, edukacja w przyrodzie
5.Rozwijanie w dziecku kreatywności, pomysłowości, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
6.Podejmowanie działań wspierających rozwój ucznia, m.in. praca z wykorzystaniem eksperymentów oraz uczenie się przez doświadczenie.
7.Podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli w zakresie umiejętności i kompetencji
potrzebnych do pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi i bez w systemie powszechnego
kształcenia (edukacja włączająca).
8.Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt specjalistyczny.