pasek_efs.png [949x100]

 

Tytuł projektu: "Nauka poprzez doświadczanie i eksperymentowanie"

 

Projekt realizowany w ramach: 1) Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia
 

2) Działanie 08.02 Podnoszenie jakości kształcenia podstawowego

 

Okres realizacji: 1 kwietnia 2024 r. - 31 lipca 2025 r.

 

Wartość projektu: 351 182,50 zł.

 

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 316 046,00 zł.

 

Zadania i działania realizowane w ramach projektu:

1. Filmowe piątki - warsztaty rozwijające kompetencje rozumienia i tworzenia informacji

- Bajkowy Klub Filmowy (ucz. kl. I-III)

- Dyskusyjny Klub Filmowy (ucz. kl. IV-VIII)

- Wyjazdy do kina (ucz. kl. I-VIII)

2. Młodzi ekolodzy - warsztaty rozwijające kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych

- Przyjaciele przyrody (ucz. kl. I-IVI

- Na ratunek Ziemi (ucz. kl. V-VI)

- Laboratorium biologiczno-chemiczne (ucz. kl. VII-VIII)

- Wyjazdowe warsztaty przyrodnicze (ucz. kl. I-VIII)

3. Matematyka innego wymiaru – warsztaty rozwijające kompetencje matematyczne

- Gram i liczę (ucz. kl. I-V)

4. Poliglota – warsztaty rozwijające kompetencje językowe

- Warsztaty dwujęzyczne (ucz. kl. I-VI)

5. Warsztatowe obozy naukowe

- Jura Park w Bałtowie – obóz dwudniowy (ucz. kl. I-III)

- Orientarium i Zoo w Łodzi – obóz dwudniowy (ucz. kl. I-III)

- Góry Stołowe, Kopalnia złota w Złotym Stoku – obóz czterodniowy (ucz. kl. IV-VIII)

- Chorzów: Planetarium Śląskie, Park Nauki, Śląskie ZOO oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu - obóz czterodniowy (ucz. kl. IV-VIII)

6. Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej

- Warsztaty szkoleniowe

 

Projekt skierowany jest do:

1) Uczniów - 76 (37K,39M) w tym w z dysfunkcjami rozwojowymi/edukacyjnymi 

2) Nauczycieli - 11 (8K,3M) 

3) Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Chełmcach

 

Cele projektu:

1.Wzmacnianie u uczniów pewności siebie, umiejętności prezentacji swoich osiągnięć oraz współdziałania w grupie.

2.Pomoc dziecku w podejmowaniu decyzji i radzeniu sobie z ewentualnymi błędami.

3.Organizacja zajęć adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów, przekazywanie wiedzy multisensorycznie, korzystając z jak największej ilości kanałów poznawczych (wzrok, słuch, węch, dotyk, smak).

4.Stosowanie metod, które angażują nie tylko ciało i umysł, ale i przy okazji wzmacniają wolę i uczą zarządzania emocjami, np. doświadczenia, eksperymenty naturalne, obserwacje natury, edukacja w przyrodzie

5.Rozwijanie w dziecku kreatywności, pomysłowości, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.

6.Podejmowanie działań wspierających rozwój ucznia, m.in. praca z wykorzystaniem eksperymentów oraz uczenie się przez doświadczenie.

7.Podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli w zakresie umiejętności i kompetencji

potrzebnych do pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi i bez w systemie powszechnego

kształcenia (edukacja włączająca).

8.Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt specjalistyczny.